Love U Guys

Friday 9 December 2011

Budi Bahasa Budaya Kita!!!

Assalamualaikum.. Halluuu... Rindunye kat korang sumerrr.. hehehe... :) Rindu kat kite tak?? :p
x?? Ala nape tak?? sedeynya.. huk3.. ":( 
Hope korang semua sihat okey.. Sape2 yg sakit tu cepat2 g jumpa doktor cinta.. hik3.. 

Dah seminggu tak jenguk belog aku ni.. Dah bersawang da.. huhuhu... Penat... Penat mental, fizikal.. Aduiii.. Keje bahagian front line ni mmg betul2 mencabar aku.. Kena marah, senyum.. Kena maki pun terpaksa senyum... Sabar je la.., huhuhuhu..

Budi bahasakan budaya kita, so please la.. Kalau foreigner yang kurang ajar tu, aku ley accept lagi, tp ni kebanyakannya local.. Orang Malaysia gak.. Ya Allah.. betul2 menguji kesabaran aku yg mmg nipis ni... Kalau tak disebabkan aku keje bahagian customer service ni mmg dah kena da manusia2 macam ni ni.. Biar reti hormat orang.. Tak guna buat kempen Budi Bahasa Budaya kita lau orang kita sendiri tak amalkan.. Tak kira la Melayu, China, India Kita satu Malaysia.. Come on guys.. Be nice to each other.. Dont be so arrogant.. Orang akan menyampah nanti.. 

Au tak cakap semua, tapi sejak aku keje ni, aku ley tgok macam2 ragam manusia.. Aku rasa foreigner lagi bersopan santun dari orang Malaysia sendiri.. Langsung tak reti nak menghormati orang lain.. Memang kamu terpelajar, pandai, bijak.. wat ever la.. Tapi ingat tak selalu kamu kat atas.. Tak rugi kalau kita berbudi bahasa pada orang lain, kelak kita akan di balas sama.. Kalau kita rude, orang pun akan rude dengan kita... So, mana kita nak?? Fikir2 kan lah... dan selamat beramal... heeeee.... :))

Jangan Segan Jangan Malu Nak LIKE Yer

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...