Love U Guys

Tuesday 13 March 2012

Cinta pandang pertama.. Ada ke??

Assalamualaikum... Jawab jgn x jawab nanti dosa.. Korang tau x huku bg salam tu sunat dan hukum menjawab salam tu wajib?? So kalau korang x jawab salam yang diberi korang akan berdosa.. ( Sekadar berkongsi secebis pengetahuan ).. Korang sumer sihat x?? Kalu x cepat2 la g jumpa doktor okay.. Tapi sape2 yg demam rindu tu, kna g jumpa doktor cinta la jwbnye tu.. Hahaahaha..

Hurmm. Aku nak tnya korang la kan.. Korang percaya x pada CINTA PANDANG PERTAMA?? Korang tgok dia korang rasa da fall in love.. Wujud ke ek macam tu?? Tanpa kita kenali dia siapa, hati budi dia, tapi boleh jatuh cinta?? Logik tak bagi korang?? Bg aku itu bukan cinta.. Hanya perasaan suka.. Macam lelaki, tgok perempuan cantik trus ckp jatuh cinta.. No, its not love.. Suka dan cinta satu perkataan yang berneza dan makna yang berlainan.. Kita suka x semestinya kita cinta.. Tetapi dari suka la kita boleh jatuh cinta.. Korang faham x ape aku nak gtau ni?? Hah x faham?? Ayat aku berbelit2?? Adess.. Okay2 aku terangkan..

Bagaimana dari suka kita boleh jatuh cinta.. Bila kita suka seseorang, kita akan cuba mendekati dia.. Kita akan cuba mengenali dia.. Perangai dia.. Baik dan buruk dia.. Then bila kite dah kenal, kita serasi bersama dia, perlahan2 cinta akan berputik di hati.. Tapi kawan2 make sure si dia pun ada perasaan yang sama.. Kalu tak nanti kita yang bertepuk sebelah tangan.. Cintailah orang yang mencintai kita bukan orang yang kita cintai kerana orang yang kita cintai akan meninggalkan kita bila dia jumpa orang yang dia cintai.. ( Aish mcm pening lak ayat aku ni.. Hahahaha )

So bagi aku, Cinta pandang pertama tu boleh tukar jadi SUKA PADA PANDANGAN PERTAMA.. Yelah x mungkin kita akan terus jatuh cinta pada orang yang kita x kenal.. Ini pendapat aku la.. Pendapat korang mungkin berbeza dengan aku.. So kalu korang free, share la pendapat korang kat sini.. Sharing is caring okay.. Hehehehe..

Note: Aku suka seseorang tapiiii.....
Jangan Segan Jangan Malu Nak LIKE Yer

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...