Love U Guys

Wednesday 24 August 2011

Antara Sahabat & Kekasih


Kalau di beri pilihan mana yang korang akan pilih??? Sahabat atau kekasih?? mana satu yang korang akan pilih tak kira dalam ape jua situasi senang ataupun susah.. Ada yang memilih sahabat, dan ada juga yang memilih kekasih. Dan setiap pilihan korang sumer mesti ada sebabnya kan?? 

Bagi aku, sahabat sangat penting dalam ape jua keadaan. Tidak kira susah atau senang. Tetapi sekarang untuk mencari sahabat diwaktu susah memang agak sukar untuk dijumpai tetapi sahabat sewaktu senang sangatlah ramai. Tak payah nak cari, dah ramai yang beratur.. 

Teringat zaman sekolah dulu, ada seorang kawan menegur aku tentang sahabat ni. aku ni ejnis yang tak berkira.. Lau aku da duit, aku selalu gak payung member2 makan kat kantin sekolah. Lau xde sama2 r melopong.. hahhaha.. 

"Kau ni baik sangat ngan dorang, selalu belanja dorang makan. Bila ko susah nanti ada dorang ingat kat ko ke??" itulah teguran member aku tu. Aku hanya mampu tersenyum da menjawab, "Dah rezeki dorang sumer.. Apa salahnya.."

Tapi bila difikirkan balik, ada betul gak teguran member aku tu. Bila susah, memang payah la nak cari kawan tuk membantu.. betul x???.. Nak cari sahabat yang benar2 memahami lagilah susah, lagi-lagi time kita ada masaalah dan memerlukan pertolongan..

Waktu inilah kekasih diperlukan, seorang yang boleh faham kita. Tak kira la kite senang atau susah, walaupun orang selalu cakap, "bila ada pakwe, lupa kawan-kawan.." Ternyata mereka bukan sahabat yang betul2 memahami kita.

Sebenarnya bagi aku la, sahabat dengan kekasih ni sama-sama penting dalam kehidupan kita. Cuma masa dan keadaan yang membezakan kepentingan mereka, ada masa kita spend time ngan sahabat dan ada masa kita dating dengan kekasih. Tapi macam mana pula dengan sahabat sejati dan kekasih sejati?? 

cute kan??? 


Romantiknye!!! ^_^

p/s: Korang rasa sahabat atau kekasih lagi penting???? Share kat sini tau.. =))

p/s: Aku single lagi tau.. Muahhahahaha.... =p

~EyazzYaacob~

Jangan Segan Jangan Malu Nak LIKE Yer

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...