Love U Guys

Wednesday 17 August 2011

Imbas Kembali 2001-2011

Assalamualaikum warrahmatullahiwabarakatuh.... ( ha jawab jgn x jawab yer...)

Hallu... Ehem..ehem.. Skang dah kul 12.15am.. AM wey bukan PM.. p masuk tido la.. ape tunggu lagi.. Jangan jadi can aku dah memang kelawar... huahuahua.. ( dah jadi habit aku tido lewat ni..).. Dah2,.. kalu korang taknak tido lagi, korang baca je ape aku nak membebel ni.. hehhehe.. Ape????? tak nak???? ada haku kesah??? muahahahahaaha.. ( gelak jahat...)

Hari tu aku ada janji kan nak share story life aku ngan korang kan?? Hah ape?? xde?? Peduli hape aku lau xde.. aku nak cite gak.. x kire.. hahahahaha.. senget tulla minah ni pepagi buta ni.. Dah2 Amiey stop merapu.. Ish2.. x habis2... ngeh3.... Okey.. story ni aku start masa aku dah form 1 la.. Ala kang lau aku cite dari start aku lam perut mak aku sampai kuar korang x caye lak.. hik3.. Start dari aku tingkatan 1 aku bersekolah di Sekolah Menengah Sultan Yahya Petra 2 @ SMKSYP2.. Aku masa kat sekolah dulu memang sangat aktif.. Bukan aktif bab memonteng hoccay.. Aktif men sukan la.. ayooo... Aku dulu atlit kat sekolah.. Korang nak tau tak aku men sukan pe?? hehehehehe.. Lau aku cakap mesti korang x caya kan2.. Aku dulu atlit Jalan Kaki.. Ala yang jalan melenggang tu la.. ish.. ( sbb tu smpai skang aku jln melenggang.. hik3..).. Bukan tu je, aku jugak aktif dalam Bola Tampar, Bola Baling, Merentas desa.. Aku men sukan ni sampai la aku form 5.. Ha, masa aku kat form 4, aku berjaya mewakili Kelantan dalam sukan MSSM dan aku berjaya dapat tempat ke-5.. Okey la kan.. dapat la pingat & sijil.. ( Okeyla dari xde langsung kan3..).. Tapi yang memfrustkan aku sampai aku stop men sukan ni bila aku tak dapat ke MSSM ms aku di form 5.. padahal masa tu aku dapat no 2.. punyala aku mnngis bgai nak rak.. ye la .. frust beb.. bertahun aku berlatih tu.. p nak wat camne.. xde rezeki aku.... :'(

Lepas je aku habis SPM tahun 2005, aku terus berhijrah ke Kuala Lumpur.. Korang bayangkan la, umur 17 aku dah berjauhan ngan family aku.. wooo.. sedey beb.. Sampai je aku kat KL aku pergi temuduga di Jusco Midvalley.. As a cashier.. Alhamdulillah seminggu lepas tu aku dah start kerja.. Aku kerja kat Jusco tu ada la dalam setahun jugak la lau tak silap aku.. hehehehe.. Penat beb keje kat situ.. Nak2 lagi lau hr minggu, hari perayaan, time sale... perghhh.. mmg x cukup tgn la aku nak wat keje... Pas je aku resign kat Jusco, aku mintak kerja kat Cosmic Bowl lak.. Juga kat Midvalley.. Midvalley tu dah mcm umah ke-2 aku dah masa tu.. Ye la banyak ms aku dihabiskan kat situ jer.. Aku keje kat situ pun sbgai cashier gak.. Hah, masa aku kerja kat situ la aku start pandai men bowling.. heheheheh.. tapi xde la pndai sgt pun .. stakat suka2 jer.. Aku keje kat Cosmic Bowl ni pun  sampai setahun jer then aku balik kampung disebabkn oleh masalah2 tertentu yg x dapat dielakkan..

Hah, masa kat kampung lak aku kerja sebagai pam attendant kat stesen petronas.. sebulan jer aku keje pastu aku berhenti.. takley tahan beb... gaji ciput jer.. huhuhuhu.. Pas benti kat petronas tu aku keje kat kedai buku.. pun jadi cashier gak.. ( xde keje lain ker? ) hahhahha.. Masa aku kje kat kedai biku ni la aku dapat panggilan untuk temuduga konstabel polis.. tapi.... xde rezeki aku.. so sambunglah aku keje kat situ smpai la masuk bulan ke 4 aku keje aku berhenti... Sebaanye, aku ikut member aku pergi keje di Nilai.. Aku dapat keje kat KLIA plak.. Kat restoran.. Cashier jugak.... Aku keje kat restoran ni selama 6bulan cmtu la lau tak silap aku.. ( maklumlah da tua... ).. huhuhuhuhu.. Aku meresignkan diri aku.. hik3... Selepas aku resign kat restoran tu, aku keje kat QS Snooker & Karaoke kat Cempaka, Nilai.. mmg best r keje kat situ.. Boss aku baik giler... and mmbr2 aku kat situ pun mmg sampai skang aku ingat lagi... Last aku berhenti sebab aku dapat tawaran dari KTMB tuk jadi polis bantuan KTMB.. dan aku telah dihantar menjalani latihan selama 3bulan di Pulapol Bakri, Muar, Johor.. Selepas 3bulan, keluarlah aku dan menjalankan tugas aku sebagai polis bantuan KTMB sampai la sekarang ni.. tahun 2011... As i say, Dah nak masuk 4tahun aku ngan KTMB ni.. Lama tu beb.. huhuhuhuhu...

Panjangkan kisah aku ni.. sebenarnya aku dah pendekkan dah pun.. Lau nak cite btul2, mau 3hari 3mlm pun x habis lagi.. Pejam celik, pejam celik, dah 23tahun umo aku ni.. tahun depan 24 tahun.. alamak... boley tak aku nak umo aku 17 jer??? hahahhahah... ( xley time kenyataan btulla..).. apepun, semua orang harapkan yang terbaik lam hidup kan, sama gak cam aku.. aku pun nak yang terbaik tuk hidup aku.. So aku kan berusaha tuk jadi yang terbaik... CHAIYOK.. CHAIYOK... =))

Kisah aku tak best pun.. Nape kau tak cite sal cinta? sebab bagi aku, aku lom jumpa lg cinta sejati aku... Aku masih lagi mencari.. So lau korang berkenan kat aku sila la isi borang dulu yer.. wakakakkaka... ( gedix gilak ini orang.. huhuhuhu).. Suke hati la.. hahahhaha.. =p

Klah cukup smpai disini.. penat la nak taip panjang2.. korang bukan mcm pun kan2.. hahhahaha.. tapi tak kisahla.. korang berkunjung ke sini pun, dah cukup terima kasih da.. Ngeee~~~~

Stop dulu.. T jumpa di lain tajuk lak yer... kikikikiki.... daaaaa...... =p

~EyazzYaacob~
Jangan Segan Jangan Malu Nak LIKE Yer

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...